کویرتایر؛ برگزیده مقالات در شانزدهمین همایش ملی لاستیک ایران

  • ۹۶۶
  • میثم عبدالهی
کویرتایر؛ برگزیده مقالات در شانزدهمین همایش ملی لاستیک ایران

شرکت کویرتایر برگزیده مقالات در شانزدهمین همایش وهفتمین نمایشگاه ملی لاستیک ایران شد. 
به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر؛ مقاله ارائه شده از سوی دکتر مجید هادی با عنوان طراحی و ساخت سنسور زاویه سنج (Inclinometer) برای کاربرد درصنعت تایر برگزیده تمام مقالات شانزدهمین همایش و هفتمین نمایشگاه ملی لاستیک ایران شد.
شانزدهمین همایش ملی صنایع لاستیک همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک در روزهای ۱۹ تا ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ با هدف فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای علمی و نو و نیز ایجاد فرصت مناسب برای پژوهشگران و مهندسان حوزه صنعت لاستیک در هتل بین‌المللی المپیک تهران برگزار شد.
در مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش ملی صنایع لاستیک که با حضور مسئولان کشور و صنعت تایر برگزار شد لوح تقدیر برگزیده تمام مقالات این همایش به آقای دکتر مجید هادی کارشناس اداره نت شرکت کویرتایر اهدا شد.
در این مقاله، یک رویکرد کم‌ هزینه برای سنجش زاویه ارائه شده است که توانایی انجام عملکردهای موردنیاز یک سنسور زاویه‌ سنج را دارد. 
استفاده از ژیروسکوپ به همراه برد آردوینو و استفاده از مدار مبدل دیجیتال به خروجی جریان آنالوگ استاندارد، اصلی‌ترین مزیت این طرح  پیشنهادی است. باتوجه‌ به هزینه پایین و فراهم بودن قطعات سنسور پیشنهادی، این سنسور می‌تواند جایگزینی برای برخی سنسورهای زاویه‌ سنج گران‌ قیمت موجود در بازار باشد.
این مقاله در بین تمامی مقالات (122 مقاله پوستر و 54 مقاله سخنرانی) ارسالی به شانزدهمین همایش و هفتمین نمایشگاه زنجیره ارزش صنایع لاستیک بر اساس ارزیابی هیئت داوران به عنوان مقاله برتر انتخاب گردید.